A fizetésképtelenség informatikai szakértője!

Ismerje meg legújabb képzésünket!

Tisztelt Olvasó

A körülöttünk zajló folyamatos változások és változó kihívások ma sokkal intenzívebb információ szerzési és átadási kényszert jelentenek, mint azt korábban megszoktuk. Ennek a kihívásnak szeretnénk megfelelni amikor egyre szélesebb körben igyekszünk átadni azokat az ismereteket, amelyek ma a szakmai felkészültséghez elengedhetetlenné váltak.


„Igényérvényesítés az új polgári perrendtartás (Pp.) alkalmazásával” 
2018. február 28.

Aquincum Hotel Budapest – 1036 Budapest, Árpád fejedelem útja 94.

A képzési napon kezdés: 10:00 (Regisztráció 9:30-tól)

A rendezvény a FOE szervezésében kerül megrendezésre, de nem része a kreditpontos felszámolóbiztosi továbbképzésnek,azonban a tagszervezetek kedvezményes részvételi díj ellenében regisztrálhatnak.

  • Hitelezői igények nyilvántartása

    A FoKi segítséget nyújt a hitelezői igények folyamatos és naprakész nyilvántartásához. A rendszerből természetesen közvetlenül nyomtatható hitelezői táblázat, ennek adattartalma több szempont szerint paraméterezhető.
  • Feladatok, határidők jelzése

    A FoKi tartalmaz egy komplex workflow jellegű feladat, feljegyzés és kapcsolódó elektronikus dokumentum kezelő megoldást. A feladatok a szervezeten belül elrendelhetőek, a közeledő határidőkre a rendszer automatikusan figyelmeztet.
  • Iktatások és alszámok kezelése

    A FoKi alkalmas a felszámolási ügyekkel kapcsolatos kimenő ill. bejövő iktatások teljes körű nyilvántartására. Az iktatás során automatikusan megtörténik az alszámhoz rendelés és az iktatószám generálás.
  • Belső ellenőri szolgáltatás

    Szeretnénk figyelmébe ajánlani belső ellenőri szolgáltatásunkat. Ez költséghatékony megoldást biztosít a felszámoló szervezetek számára a jogszabályi kötelezettségeknek megfelelő belső ellenőrzési tevékenység kialakítására és folyamatos működtetésére.
  • Partnerünk:
    IT Cont Kft.

    A FoKi fejlesztésében együttműködő informatikai és felszámolás-szakmai partnerünk az IT Cont Kft. Az IT Cont szakemberei közelről ismerik a fizetésképtelenségi területek tipikus informatikai problémáit.
    További információk
  • ROKSPROCKET_MOSAIC_ORDERING_DEFAULT
  • ROKSPROCKET_MOSAIC_ORDERING_TITLE
  • ROKSPROCKET_MOSAIC_ORDERING_DATE
  • ROKSPROCKET_MOSAIC_ORDERING_RANDOM
  • Jogi környezet

    Rugalmasan és az igényeknek megfelelően paraméterezhető a jogszabályi környezet eljárás típusonként is. Egy eljárás típuson belül lehetséges tetszőleges számú jogszabályi változást követni. Biztosított a közzétételkor érvényes jogi környezet.
    Tovább
  • Eljárások

    Adósságrendezés, Bankbiztos, Felszámolási eljárás, Ideiglenes vagyonfelügyelő, Pénzügyi gondnok, Stratégiai felszámolási eljárás, Vagyon rendezés, Vagyonfelügyelő (Csőd), Végelszámolások. Természetesen szükség esetén tovább bővíthető.
    Tovább
  • Partnertörzs

    Egységes partnertörzs használata valamennyi folyamat esetében. Minden partnert csak egyszer kell rögzíteni a rendszerben, az a továbbiakban bármelyik eljárásnál kiválasztható. A partnerek adatait felhasználhatja a körlevelek készítése során is.
    Tovább
  • Szakaszpontok

    Eljárások projekt szemléletű kezelése. Automatikusan kezeli a törvényi szakaszpontokat, de azok módosíthatóak, bővíthetőek. Szakaszpont alatt azokat a határidős kötelezettségeket értjük, amelyeket a jogi környezet vagy a szakértő ír elő.
    Tovább
  • Iktatás, kimenő levélgenerálás

    Az iktatókönyvben állandó alszámokhoz köthetünk olyan partnereket, amelyek szinte minden eljárásban szerepelnek, pl. Törvényszékek, NAV, Kormányhivatalok, stb. Automatikus kimenő iktatás, a körlevelek testre szabhatóak.
    Tovább
  • Hitelezői igény nyilvántartás

    Hitelezői igények teljes körű nyilvántartása. Vizuálisan jelzi a reg.díjat nem fizetőket ill. a nem besoroltakat. Azonnali kimutatásokat biztosít a rögzített igények összetételéről. A hit.igény táblákat nyomtathatja, Excelbe mentheti.
    Tovább
  • Elektronikus irat és szerződéstár

    Az eljárásokhoz csatolhat dokumentumokat, digitalizált szerződéseket, ezek főbb paramétereit is rögzítheti, a későbbiekben visszakeresheti. Kimutatást készíthet a szerződés állományról típus, érték és lejárat alapján.
    Tovább
  • Elektronikus dokumentumtár

    Tetszőleges kategóriákkal és tartalmakkal feltölthető dokumentumtár, amely azonnal elérhető iratmintatárként is funkcionál. Elhelyezheti itt a jogi szabályozásokat, vállalati előírásokat, körlevél sablonokat, szerződés mintákat.
    Tovább

Juhász László: A Cstv 2017. évi módosítása

2017. július 1-én hatályba lépett a 2017. évi XLIX. törvény, amely jelentősen módosította a Cstv. rendelkezéseit. Bár a jogalkotó a módosítást nem nevezte novellisztikus módosításnak, a magam részéről a törvényt Novellának tekintem. Ennek indoka, hogy a Cstv. alapvető rendelkezéseit módosította a törvény, itt elsősorban a zálogjogi szabályok változására gondolok, de ide tartozik a 33/A.§, az 51.§ változtatása is. Gyakorlatilag egy megújult csődtörvénnyel fognak dolgozni a bírók, ügyvédek és a fizetésképtelenségi szakemberek. A módosítások ismertetése után látható, hogy indokolt a módosítást VI. Cstv. Novellának, (továbbiakban Novellának) nevezni.

 

Dr. Juhász László teljes dokumentumának letöltése

 

Perkapu kezelési-kialakítási javaslat

Az elmúlt napokban több kérdés merült fel a perkapu kialakítás elvi átgondolása kapcsán ezért készítettünk egy lehetséges megoldási javaslatot.
 
Figyelem a korábbi információkkal ellentétben egy perkapuhoz nem csak 4 hanem korlátlan számú ügykezelő rendelhető hozzá!

Számlázó rendszerek bejelentési kötelezettsége

2014. július 1. nappal hatályba lépett az új számlázással és nyugtakibocsátással kapcsolatos NGM rendelet ((23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet). Ezzel egyidejűleg a számlázással és nyugtakibocsátással kapcsolatos 24/1995. (XI. 22.) PM rendelet hatályát veszti.
A legfontosabb tartalmi változás, hogy a vállalkozásoknak be kell jelenteniük az adóhatóság felé a számla kibocsátáshoz alkalmazott számlázási programjukat. Új elem, hogy az online számlázási rendszert is be kell jelenteni (ez utóbbi esetben az adatbejelentés tartalma eltér); eddig ilyen bejelentést a vállalkozásoknak nem kellett tenniük, csupán rendelkezniük kellett a program fejlesztőjétől olyan nyilatkozattal, amely szerint a számlázási rendszer megfelel a jogszabályi követelményeknek.
 
Mit jelent ez az Önök számára a gyakorlatban?
 
A FoKi általános ügyviteli modult használó, abban értékesítési számlákat kiállító felszámoló szervezetek esetében az adatokat 2014. november 15-ig kell bejelenteni, természetesen ez a saját, tehát a felszámoló szervezetre vonatkozó bejelentés.
A FoKi fizetésképtelenségi modul használatával az eljárás alá vont szervezetek nevében történő számla kiállítás esetén az adott szervezet nevében szükséges a bejelentést elvégezni.  Ezt sajnos minden érintett eljárás alá vont szervezet esetében külön-külön meg kell tenni. Amennyiben egy adott eljárás keretében már állítottak ki számlát, akkor a bejelentést 2014. november 15-ig szükséges megtenni. Amennyiben a jövőben kívánnak egy-egy eljárás alá vont cég esetében értékesítési számlát kiállítani, akkor a kiállítástól számított 30 napon belül szükséges ezt elvégezni. (Programozóink már dolgoznak azon, hogy az eljárások esetében az első számla kiállítása során egy ezzel kapcsolatos figyelmeztető üzenetet is kapjon a FoKi felhasználó).
 
A nyomtatványon szereplő adatok
Az ONLINE SZÁMLÁZÓ RENDSZER rovatot szükséges kitölteni:
· Rendszer neve: FoKI
· Elérhetősége: https://fokirendszer.hu
· Online számlázási szolgáltatást nyújtó neve: Itjump Informatikai Korlátolt Felelősségű Társaság
· adószáma: 24087357-2-18
· Online számlázórendszer igénybevételének kezdete: javasoljuk, hogy a FoKi-ban kiállított első számla keltét tüntessék itt fel. Természetesen ide akár a FoKi vállalakozói szerződés aláírásának dátuma is bekerülhet, ez az Önök döntése.
 
A NAV 2014. október 1-én megjelentette a számlázó programok bejelentéséhez kialakított nyomtatványt SZAMLAZO néven. A nyomtatvány és a kitöltési útmutatója ezen a linken érhető el.