Elektronikus dokumentumtár

 

Míg a szerződés és irattár esetében a kívül keletkezett iratok megőrzésére és kereshetőségére keresünk (lehetőleg gyors és hatékony) megoldásokat. Ez annál egyszerübben és jobban sikerül, minél jobban válogatott, és struktúrált a keresésvezérlésünk. Addig a dokumentumtár egy teljesen más igényeket és szabályokat kielégítő rendszer. Itt a fő cél, hogy az ezután elkészítendő dokumentumok gyorsan, precízen, egy előre felállított követelményrendszernek megfelelő módon és a lehető legrövidebb idő alatt kerüljön előállításra.

 

Az itt fellépő követelmény rendszer, erősen hierarchikus és legalább 3 szintű. Hierarchikus mert, ha a felsőbb szintű szabályozást, mint felhasználó többször és tudatosan megszegem, előbb vagy utóbb, de nem lesz szükség a munkámra.

A hierarchia csúcsán a Törvényi szabályozások rendeletek állnak, amelyek sokszor a taxatív részek mellett aránylag nagy mozgást adnak a végrehajtóknak.

Ezt követi a szűkebb mozgásteret biztosító közvetlen szint, a munkáltató szintje, amely olyan szabványokat szabályzatokat és dokumentum sablonokat illetve azok használatát teheti kötelezővé, aminek mellőzése a gyors szabadúszóváválás rögös útjaira vezényli az önállóskodó szakértőt.

A hiearchia alsó és legközvetlenebb szintje a szakértő vagy felszámolóbiztos szintje. Aki az általa használt szerződés és dokumentum minták használatának közvetlen és megtörhetetlen híve. A dokumentum és mintatár sruktúrált faszerkezetű felépítésének lehetőségét a rendszer maximálisan biztosítja