IRATKEZELÉS
Iparág-független modul. Alkalmas a szervezetek elektronikus és papír alapú iratkezelése, iktatása során felmerülő nyilvántartási feladatok támogatására.Használjon egy vagy több iktatókönyvet. Iktasson ügyirat és irat szemlélettel. A napi posta feldolgozását követően értesítse az érintett felelősöket egy-egy elektronikus levélben (iktatási értesítő).
Iratkezelési folyamatok
Érkeztetések
Lehetővé teszi a levéltári törvény iratkezelési szabályainak megfelelő érkeztetési folyamatok elvégzését. Az iktatás folyamatát elkülöníteni az érkeztetések folyamatától. Ez a folyamat biztosítja a szervezetek számára a gépi kapu által biztosított automatizmusok használatát. A gépi kapu használata során lehetővé teszi az érkezett küldemények automatikus letöltését, és iktatásra történő előkészítését.
Érkeztető könyvek
Tetszőleges számú érkeztetőkönyv hozható létre. Lehetséges annak beállítása, hogy az egyes érkeztetőkönyvekhez, mely felhasználók milyen joggal (írás, olvasás) férjenek hozzá.
Iktatási értesítők küldése
A napi beérkező posta feldolgozását, iktatását követően az iratokban érintett felelős személyek értesítése lehetséges iktatási értesítőkkel. Biztosítja, hogy a felelős a rendszerbe való belépés nélkül földrajzi helyétől függetlenül, akár mobil eszköz használatával is hozzáférjen a számára fontos iratokhoz dokumentumokhoz. Az iktatási értesítő olyan elektronikus levél, amely a felelős adott napon érkezett valamennyi iratának fontosabb adatait tartalmazza és amelyből mind az iktatások, mind az elektronikus csatolások közvetlenül megnyithatóak.
Iktatások
Az eFOKI az iratkezelésre vonatkozó jogszabályoknak megfelelő iktatást, iratkezelést tesz lehetővé. Ezzel együtt lehetséges egy egyszerű adattartalmú iktatás képernyőt beállítani, de lehetséges akár 30-40 un. iktatási metaadat használata is. Ez a rendszert bevezető szervezet céljaitól és saját eljárási rendjétől, iratkezelési szabályzatától függ, amelyhez igazható az iktatásban érintett mezők köre.
Iktatás több módon is végezhető a rendszerben:
- az eFOKI webes felületén,
- az eFOKI-Outlook bővítmény használatával közvetlenül a levelező rendszerben,
- az eFOKI-Word bővítmény használatával iratmintákból történő körlevél generálás során.
Iktatókönyvek
Tetszőleges számú iktatókönyv hozható létre. Beállítható, hogy egy-egy iktatókönyvben milyen iratkategóriák használhatóak ill. az egyes iratkategóriákra milyen irattári tételszám ill. megőrzési idő vonatkozik. (Teljeskörűen rögzíthető a szervezet irattári terve.) Lehetséges annak beállítása, hogy az egyes iktatókönyvekhez mely felhasználók milyen joggal (írás, olvasás) férjenek hozzá. Megadhatóak speciális beállítások egyes iktatókönyvek esetében, pl. automatikus email visszajelzés a feladó részére az iktatás tényéről és az iktatószámról.
Irattári műveletek
Az eFOKI által támogatott irattári műveletek:
- Irattárba adás,
- Kölcsönzés,
- Átmeneti irattárba adás.
Küldemény azonosítók nyomkövetése
Ügyiratok
Az eFOKI-ban ügyirat-irat szemlélettel kezelhetőek az iratok. Minden ügyirathoz legalább egy irat kapcsolódik. Az ügyiratok alkalmasak nem csak iratkezelési, hanem annál lényegesen általánosabb szemléletű használatra is.
Ügyiratok felülvizsgálata
A felülvizsgálat során kerül meghatározásra a megőrzés idők alapján a selejtezhető ill. a levéltárba átadásra kerülő ügyiratok köre.
Postázási folyamatok
BKSZ postázás
A küldemény elektronikus BKSZ kommunikációs csatornán, azaz Hivatali kapun keresztüli kiküldése. Azoknak az iktatásoknak a mellékleteit lehetséges Hivatali kapun keresztül eljuttatni a címzetthez, amely iktatások esetében a Címzett cím típusa Hivatali kapu, Cégkapu, vagy Ügyfélkapu (KÜNY) tárhely. A küldés módja „E-kommunikáció (Hivatali kapu)” ezekben az esetekben.
E-mail elektronikus postázás
Az elektronikus levél nyomon követhető küldeményként kerül a címzett e-mail címére továbbításra ebben a folyamatban. Ezen iktatások esetében a Címzett cím típusa e-mail. Az elektronikus levélben történő postázás hasonlít az elektronikus BKSZ kommunikációhoz annyiban, hogy elektronikus formában szeretnénk eljuttatni a címzetthez a dokumentumot olyan módon, hogy bizonyítható legyen a dokumentum kiküldésének és átvételének időpontja. A folyamatnak 3 szereplője van a feladó, a címzett és a külső harmadik fél a szolgáltató, aki tanúsítja és hitelesíti a kommunikáció egyes szakaszait.
Papír alapú postázás
A kimenő postai küldemények előkészítése postázásra e-postakönyv létrehozásával, küldemények adatainak költségeinek ellenőrzése, esetleges módosítása. Ezen iktatások esetében a Címzett cím típusa postai cím. A szükséges nyomtatási kimenetek (postajegyzék, tértivevények, borítékok) előállítása. A postázási folyamat során csoportos művelettel támogatja a rendszer a postajegyzéken szereplő adatok gyors és egyszerű aktualizálását (pl. küldés módja, küldemény súlya), illetve a küldemény azonosítók rögzítését. Iktatás során különös figyelmet kell fordítani arra, hogy a címzett cím típusa milyen és hogy rendelkezik-e megfelelő postai címmel, illetve a „Kézbesítés módja” Postai levél legyen.
Partnereink mondták

