Követeléskezelési folyamatok támogatása
Társaságunk által fejlesztett eFOKI rendszer rendelkezik egy követeléskezelő modullal, amely alkalmas a pénzügyi követelések teljeskörű adminisztrációjára. A rendszer kezelni képes mindazokat az adatokat, információkat, papír alapú és elektronikus dokumentumokat, amelyek egy követelés teljes életciklusa alatt keletkeznek. Banki tranzakciók részben automatizált módon, továbbá egyéb, a követelés pénzügyi értékeit befolyásoló események rögzíthetők, ezáltal a követelés pénzügyi története követhető.
Fontosabb funkciók:
- Egységes követelés nyilvántartás (analitika) – adott követelés minden releváns adata, akár nyilvántartási, akár pénzügyi, akár kötelezetti adat, egy helyen, egy képernyőn elérhető.
- Követelés adatok migrációja előre meghatározott szerkezetű Excel input táblázatok használatával – rugalmasan paraméterezhető Excel állományból, tömegesen lehet betölteni a rendszerbe új követeléseket.
- Pénztári vagy banki befizetés, pénzügyi teljesítés manuális rögzítése vagy Excel importja – Excel formátumban rendelkezésre álló bankkivonat megfelelő paraméterezést követően importálható és a rendszer a közlemény rovat tartalma alapján javaslatot tesz a banki tranzakció követeléssel történő összekapcsolására.
- A követeléskezelési feladatellátás ütemezett és automatizált támogatása – a követelés teljes életciklusa végigkövethető és adott esetben automatizmusok létrehozhatók bizonyos események hatására.
- Tömeges és/vagy egyedi dokumentum generálás Microsoft Word iratminták felhasználásával és sorszámozott (alszámozott) körlevél előállítása.
- Kamatszámítás támogatása – a rendszerben háttérben működő pénzügyi motor lehetővé teszi, hogy bármely követelés aktuális, vagy múltbéli valós értékét, illetve jövőbeni várható értékét adott napra megállapítsuk.
- Fizetési kedvezmények (megállapodások) kezelése.
- Követeléssel kapcsolatos ingó és ingatlan fedezetek nyilvántartása. Ingatlanok esetén a tulajdoni lapon elérhető minden információ, továbbá a szakértői vélemények alapján megállapított értékek analitikusan rögzíthetők. Ingóságok esetén az egyedi beazonosításhoz és minősítéshez szükséges minden adat tárolható.
- A követelés nyilvántartáshoz, adatszolgáltatásokhoz, partnerrel folytatott kommunikációhoz, pénzügyi utalásokhoz szükséges partneradatok kezelése. Egyetemlegesen felelős adósok kezelése. Több partner kapcsolattípus kezelése egy követelés ügynél.
- Időszakos zárás lehetősége, amely a követelések zárás napjára számított aktuális értékét szolgáltatják a könyvvizsgálat, valamint az MNB adatszolgáltatáshoz forrásként. Ezen felül az időszakos zárás funkció biztosítja azt, hogy a lezárt időszak vonatkozásában ne lehessen a követelés pénzügyi értékeit befolyásoló eseményt rögzíteni, illetve a rögzített adatokat módosítani.
- A rendszer számolja a követelések könyv szerinti értékét, valamint követelés szinten a megtérülést és nyereségességet. Az értékvesztés számítás a könyveléssel történő egyeztetést segíti elő.
- A rendszerbe beépített és egyedi igények alapján összeállított vezetői riportok állnak rendelkezésre a kötelező adatszolgáltatások és vezetői információk támogatására.
- Cégközlöny kapcsolat – partnertörzsbe felvenni kívánt jogi személy, partnerek adatainak automatikus lekérése a hatályos cégnyilvántartásból, továbbá partnertörzsben rögzített partnerek meghatározott adatainak változásfigyelése automatizált módon.
- GDPR modul a személyes adatok védelmével kapcsolatos feladatok támogatására.
- Visszaélés bejelentő modul a rendszerben, melyet a követeléskezelés modult használó partnerek kedvezményesen vehetnek igénybe.
- Jogi intézkedések kezelése, azaz a fizetési meghagyások, végrehajtások, peres eljárások és fizetésképtelenségi eljárások nyilvántartása a követelésekkel összefüggésben.
- FMH kérelmek XML formátumban történő generálása, akár csoportosan annak érdekében, hogy a MOKK felé történő benyújtás gördülékenyebb legyen.
- A jogi intézkedések a követeléseken belül és egyedi főfolyamatként, követelésektől függetlenül megjelennek, így akár megbízott, külső jogi képviselő részére is biztosítható a hozzáférés megfelelő jogosultsággal.
- A követeléskezeléssel kapcsolatos főbb paraméterek törzsadat szótárban érhetők el, amely törzsadat szótárak tetszőlegesen bővíthetők, alakíthatók, ezáltal az adott szervezet igényei szerint lehet kialakítani a követeléskezelési környezetet.
- VH lapok kitöltése automatizálva, csoportos benyújtás támogatása.
- Követelés archiválás/törlés – akár egyedileg, akár csoportosan (csomag szinten kezelve).
Partnereink mondták

