2020.06.21: változások a Magyar Posta Zrt.-nél a hivatalos irat tértivevény kezelésével kapcsolatos jogszabályi környezetben

Magyar Posta Zrt. információk

Hivatalos iratok esetében a tértivevény nyomtatványt legkésőbb 2020. június 30-ig lehet a feladáskor használni. Ezt követően a 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet 33. § (5) bekezdése alapján a nyomtatvány nem lesz alkalmas a hivatalos irat kézbesítési kísérletével kapcsolatos tények vagy a hivatalos irat átvételének igazolására.

2020. július 1-től - a 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet 28. § (1a) bekezdésben foglaltak alapján - a hivatalos iratok esetében kizárólag elektronikus feladójegyzékkel történő feladás lehetőségét biztosítjuk. Ezzel párhuzamosan a papíralapú feladójegyzékkel, feladóvevénnyel történő feladás ennél a postai terméknél megszűnik.

Igény esetén, 2020. július 1-től lehetőség lesz a postától nyomtatott elektronikus kézbesítési igazolás hiteles papíralapú másolatát kérni az elektronikus helyett 45 Ft/db díj ellenében. Ebben az esetben kizárólag a papíralapú igazolást biztosítja a posta, az elektronikus formátumot nem.

Ezerrel készülünk

Két programozónk 2020. február óta foglalkozik több-kevesebb sikerrel ezzel a témával. Nehezen tudtunk konkrét információt szerezni a tényleges működéssel kapcsolatban. A tervezett FoKi működés:

  • A Magyar Posta Zrt.-től az Ön cégének papír alapú küldemény azonosítót (ragszám tekercset) szükséges igényelni,
  • A FoKi rendszer Postázás folyamatában a küldemény azonosító megadásánál a soron következő, fel nem használt sorszámot szükséges megadni, majd le kell generálni a küldemény azonosítót a kijelölt iktatásokra,
  • A generálás után az Elektronikus postajegyzék nyomtatását szükséges kiválasztani. Létrejön egy xml állomány, ami a postajegyzéken szereplő küldemények adatait tartalmazza,
  • Az elektronikus feladójegyzék xml állományt (max. 10 Mb mérethatárig) az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címre kell beküldeni. A feladó email címére a Posta megküldi az elektronikus feladójegyzék befogadásáról szóló emailt, amely tartalmazza a jegyzék azonosítóját. Ezt az azonosítót a küldemények feladásakor a felvételt végző postai munkatárs részére át kell adni,
  • A küldemények felvételét követően a feladónak az elektronikus postajegyzékben megadott email címére a Posta megküldi a felvett küldemények adatait,
  • A kézbesítési igazolás küldeményenként, az elektronikus postajegyzékben szereplő email címre érkezik vissza, a levélben egy linken keresztül letölthető PDF formátumban. A FoKi rendszerben manuálisan lehetséges az iktatáshoz rögzíteni a küldemény kézbesítési igazolásának metaadatait, 
  • Amennyiben központilag beállított email címre kéri a Postától érkező automatikus leveleket, ezt a postai kapcsolattartójának szükséges jeleznie.

Van-e Önnek ezzel a témával kapcsolatban teendője?

Igen. A hivatalos iratok esetében az ideális működés érdekében Önnek küldemény azonosítókkal (előre nyomtatott ragszámokkal) szükséges rendelkeznie, ezzel kapcsolatban javasoljuk, hogy vegye fel a kapcsolatot postai kapcsolattartójával vagy az Ön cégével szerződött postahivatallal.


Vonatkozó hivatalos információk:

Magyar Posta Zrt. hivatalos irat tértivevények kezelésével kapcsolatos tájékoztatása

Magyar Posta Zrt. elektronikus feladójegyzékkel kapcsolatos tájékoztatása

  • 2022.09.18: Tájékoztatás infrastruktúra cseréről +

    További információk
  • 2021.01.01: Változnak a kötelező NAV számlaadat-szolgáltatásra vonatkozó szabályok +

    További információk
  • 2020.06.20: változások a NAV Online Számla adatszolgáltatási kötelezettséggel kapcsolatos jogszabályi környezetben +

    További információk
  • 2020.06.21: változások a Magyar Posta Zrt.-nél a hivatalos irat tértivevény kezelésével kapcsolatos jogszabályi környezetben +

    További információk
  • 1