Szállító számla nyilvántartás és engedélyezés

szallito szamla nyilvantartas es engedelyezes

Kicsit messzebről kezdeném, a "hogyan" helyett a "miért"-re koncentrálva elsőként. A rendszer bevezetések során elhangzik a bűvös kérdés a részünkről: "Akarják-e részletesen nyilvántartani a szállító számlákat?" Pár éve a cégek nagy része erre a kérdésre határozott nemmel felelt: "Ott van a könyvelő, hadd bíbelődjön Ő a számlákkal". Az utóbbi években megfordult a trend: egyre gyakrabban keresnek meg bennünket olyan cégek, ahol elsődleges cél egy korrekt szállítói szerződés nyilvántartás és egy erre épülő szállító számla nyilvántartás.

Miért?

Miért érdemes részletesen nyilvántartani a szállító számlákat:

  • a cég látni kívánja naprakészen a teljes szállító sámla állományt. A könyvelőtől mindig csak jelentős késéssel érkeznek az információk a havi zárás során,
  • a cég látni kívánja a lejáró és lejárt szállító számlákat,
  • tárolni kívánja a számlák elektronikus képét (PDF állományok). Sőt: elektronikus számla esetében a számlát befogadó köteles a számla archiválására. Egy korrekt nyilvántartással ez a kötelezettség szintén teljesül,
  • belép a számla engedélyezés: az illetékes vezető a kifizetés előtt ellenőrizni és elektronikusan jóváhagyni kívánja a szállító számlát,
  • végül, de nem utolsósorban: egy nem túl bonyolult költséghely, költségnem szemlélettel korrekt és informatív vezetői riportok nyerhetőek ki a rendszerből a szállítók vonatkozásában.

Hogyan?

Az eFOKI-ban lehetőséged van a szállító számlák teljes körű rögzítésére. Ezt 4 különböző módon teheted meg:

    • teljesen manuálisan: csak kifejezetten mazochisták részére javasoljuk,
    • szállítói szerződésre hivatkozva: ez már sokkal jobb. Kiválasztva az érintett szerződést a rendszer automatikusan kitölti a számla adatokat. Könnyebb, gyorsabb és az első szintű számla kontroll is  azonnal megvan,
    • korábbi szállító számla másolásával: kiválasztom a szállítónak egy korábbi, hasonló tartalmú, már rögzített számláját és ezt megmásolom, majd módosítom a változásokat,
    • NAV online bekérdezéssel: 2020.07.01. óta a NAV-nál lekérdezhetőek a felénk kiállított számlák. Ezek egy kattiintással kiválaszthatóak és már készen is van a rögzítés. Sohasem volt még ez ilyen egyszerű. Sajnos a szkennelést és csatolást ezzel sem ússzuk meg, de ezzel együtt is rengeteg idő spórolható meg ezzel a módszerrel. Hogyan néz ki mindez a gyakorlatban.

Az eFOKI-ban lehetséges törzsadat-szinten előre meghatározni szállító számla kategóriánként azt, hogy mekkora értékhatár felett és ki végezze a számla ellenőrzését és a kifizetés engedélyezését. A számla rögzítését követően az engedélyező egy automatikus email értesítést kap. Az ebben lévő linkre kattintva belép az engedélyezési felületre. Mnden információt lát a számláról (természetesen a csatolást is) és el tudja végezni a számla ellenőrzését.

  • All
  • Egyszerűbb Adminisztráció
  • Elektronikus ügyintézés
  • Fizetésképtelenség
  • GDPR
  • Postázás
  • Rólunk
load more hold SHIFT key to load all load all